6 τροφές που μειώνουν το άγχος

Όσα χρειάζεται να εντάξετε στη διατροφή σας για περισσότερη ηρεμία

Είναι γεγονός πως όταν μας κυριεύει το άγχος τρέχουμε στο ψυγείο αναζητώντας ανθυγιεινά τρόφιμα, πλούσια σε θερμίδες. Από την άλλη πλευρά, η συνειδητή επιλογή να τρώμε υγιεινά τρόφιμα μπορεί να μας προσφέρει εξίσου αξιοσημείωτη ανακούφιση από το άγχος.

Η διατροφολόγος Τζουλιάνα Καρνέζη, γράφει για τις τροφές που μειώνουν το άγχος και τις υγιεινές επιλογές που μπορούμε να κάνουμε τόσο στα ψώνια μας στο super market, όσο και στην διατροφή μας για να μειώσουμε και αποβάλλουμε το άγχος.

Λιπαρά ψαριά
Η αδρεναλίνη και η κορτιζόλη είναι δύο ορμόνες που ενεργοποιούνται υπό πίεση. Ωστόσο, μελέτες δείχνουν ότι τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα που βρίσκονται στα λιπαρά ψάρια έχουν αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες, οι οποίες μπορεί να βοηθήσουν στην εξουδετέρωση των αρνητικών επιδράσεων αυτών των ορμονών. Ακόμη, τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα μπορεί επίσης να βοηθήσουν στην ανακούφιση άλλων συμπτωμάτων που σχετίζονται με την ψυχική υγεία. Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα μπορείτε να τα βρείτε στον τόνο, στη ρέγγα, στην πέστροφα, στον σολομό.

Γιαούρτι/προβιοτικά
Η κατανάλωση γιαουρτιού με προβιοτικά είναι ευεργετική για τα επίπεδα του στρες. Μια μελέτη του 2016 διαπίστωσε ότι οι εργαζόμενοι που έτρωγαν 100 γραμμάρια γιαουρτιού με προβιοτικά καθημερινά – ή έπαιρναν καθημερινά ένα συμπλήρωμα προβιοτικών – βίωσαν λιγότερο άγχος από εκείνους που δεν κατανάλωναν καθόλου.

Αυτή η δράση κατά του στρες είναι πιθανό να οφείλεται στον άξονα εντέρου-εγκεφάλου και στην ικανότητα του εντέρου να δημιουργεί νευροδιαβιβαστές που επηρεάζουν την ψυχική υγεία, όπως η σεροτονίνη και η ντοπαμίνη. Αυτοί οι νευροδιαβιβαστές παίζουν καθοριστικό ρόλο στη διατήρηση της ισορροπίας στο σώμα. Στην ουσία, όταν στο έντερο ευδοκιμούν τα προβιοτικά, ο εγκέφαλός σας λαμβάνει σήματα που μπορούν να οδηγήσουν σε λιγότερο άγχος.

Αβοκάντο
Το αβοκάντο είναι ένα από τα καλύτερα τρόφιμα για την ανακούφιση από το στρες. Είναι πλούσιο σε ωμέγα λιπαρά οξέα, ένα από τα καλύτερα θρεπτικά συστατικά για τη μείωση του στρες. Η λήψη της σωστής ποσότητας ωμέγα λιπαρών οξέων στη διατροφή σας παρέχει αντιφλεγμονώδη οφέλη, βοηθά στη μείωση του στρες και ενισχύει τη συνολική υγεία. Η ημερήσια επαρκής πρόσληψη ALA (άλφα-λινολενικό οξύ, μια μορφή ωμέγα-3 λιπαρών) είναι 1,6 γραμμάρια για ενήλικες άνδρες και 1,1 γραμμάρια για ενήλικες γυναίκες.

Διάβασε περισσότερα εδώ

Ακολουθήστε το YourTipster.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τα νεότερα του lifestyle κόσμου.

 

 

ΕΛΕΝΑ ΒΑΦΕΙΑΔΗ
ΕΛΕΝΑ ΒΑΦΕΙΑΔΗ

Beauty Editor

Έχει συνεργαστεί με μεγάλα brands ομορφιάς ενώ έχει περάσει και από τον χώρο του PR/Branding & Εvents Management. Λατρεύει τις ωραίες εικόνες, ταξιδεύει πολύ συχνά για να εμπνέεται και είναι απόλυτα beauty junkie.

No Comments Yet

Comments are closed