Πώς η άσκηση βοηθά στη μείωση άγχους και στρες

Αν προσπαθείς να βρεις φυσικούς τρόπους διαχείρισης του άγχους και του στρες πρέπει να διαβάσεις αυτό

Το στρες συνιστά μια φυσιολογική αντίδραση του οργανισμού σε ένα νέο και απαιτητικό για αυτόν ερέθισμα. Στην πραγματικότητα είναι ένας πολύ χρήσιμος μηχανισμός που έχει ως αποτέλεσμα την απελευθέρωση αδρεναλίνης, η οποία μας επιτρέπει να ανταποκρινόμαστε άμεσα στις νέες αυτές προκλήσεις και να παραμένουμε σε εγρήγορση.

Στρες
Το στρες συνιστά μια φυσιολογική αντίδραση του οργανισμού σε ένα νέο και απαιτητικό για αυτόν ερέθισμα. Στην πραγματικότητα είναι ένας πολύ χρήσιμος μηχανισμός που έχει ως αποτέλεσμα την απελευθέρωση αδρεναλίνης, η οποία μας επιτρέπει να ανταποκρινόμαστε άμεσα στις νέες αυτές προκλήσεις και να παραμένουμε σε εγρήγορση.

Η άσκηση λοιπόν σχετίζεται με μειωμένα συμπτώματα στρες, εύρημα που έχει εμφανιστεί σε διάφορους πληθυσμούς συμπεριλαμβανομένων νέων ή ηλικιωμένων, αθλητών ή μη, ανδρών ή γυναικών κ.α. (McHugh & Lawlor, 2012; Taylor-Piliae et al., 2010).

Για παράδειγμα, μια μελέτη που εφαρμόστηκε σε 185 φοιτητές πανεπιστημίου διαπίστωσε ότι η συμμετοχή σε αερόβια άσκηση με συχνότητα 2 ημέρες την εβδομάδα μείωσε σημαντικά το γενικό αντιληπτό στρες και το αντιληπτό στρες λόγω αβεβαιότητας (Herbert et al, 2020).

Μάλιστα η μελέτη διήρκησε μόλις 6 εβδομάδες, καθιστώντας πολύ γρήγορα εμφανή τα αποτελέσματα της ασκησιογενούς παρέμβασης! Μάλιστα η άσκηση βοηθά σε κάθε διαταραχή στρες, όπως για παράδειγμα του μετατραυματικού στρες σύμφωνα με την μετα-ανάλυση των Rosenbaum και των συνεργατών του (2015).

Άγχος
Από την άλλη, το άγχος οφείλεται σε ένα ερέθισμα που μας προκαλεί φόβο, ανασφάλεια ή και αδυναμία. Σε ορισμένες περιπτώσεις το άγχος μπορεί να είναι αποτέλεσμα του στρες, αν και διαφοροποιούνται. Επίσης πολλές φορές ένα άτομο μπορεί να βιώνει άγχος, χωρίς όμως να είναι σε θέση να αναγνωρίσει την αιτία του άγχους.

Δεν είναι λίγες οι μελέτες που έχουν δείξει ότι η άσκηση ή η αυξημένη φυσική δραστηριότητα βοηθά στη μείωση των επιπέδων του άγχους όπως και στη βελτίωση της διάθεσης, ενώ αντίστοιχα η καθιστική συμπεριφορά μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένα επίπεδα άγχους (Schultchen et al, 2019; Haaren et al., 2016; Rebar et al., 2015; Rosenbaum et al., 2015).

Παράλληλα η άσκηση μπορεί να έχει θετικό αντίκτυπο σε μια σειρά από αγχώδεις διαταραχές, συμπεριλαμβανομένης της γενικευμένης αγχώδης διαταραχής (generalized anxiety disorder) (Herring & Lindheimer, 2013). Διάβασε τις προτάσεις του fmh.gr

YOURTIPSTER TEAM
YOURTIPSTER TEAM

Το YourTipster δίνει τα tips που πρέπει να γνωρίζεις για προϊόντα, τάσεις και μέρη. Εδώ θα διαβάσεις όλα εκείνα τα tips για την καθημερινότητά σου, την ομορφιά, το προσωπικό σου style και όσα συμβαίνουν στην επικαιρότητα.

No Comments Yet

Comments are closed