5 tips για έναν καλύτερο ύπνο

Οι συμβουλές της κλινικής ψυχολόγου Μαίρης Νταφούλη

Είναι γεγονός ότι το 1/3 του πληθυσμού θα αντιμετωπίσει μια φορά στη ζωή του κάποιο σύμπτωμα αϋπνίας. Κάτι που είναι δυσάρεστο και επιφέρει επιπτώσεις στην επαγγελματική και κοινωνική του ζωή.

Ωστόσο, υπάρχουν απλές λύσεις για να ξαναδημιουργήσουμε ένα λειτουργικό ύπνο.

1) Δημιούργησε μία αυστηρή καθημερινή ρουτίνα

Να κοιμάσαι και να ξυπνάς συγκεκριμένη ώρα. Έτσι ώστε, το εσωτερικό σου ρολόι να ρυθμιστεί κατάλληλα.

2) Χαλάρωσε προτού ξαπλώσεις στο κρεβάτι

Μετά από μια δύσκολη μέρα, αυτό που χρειάζεσαι είναι να ξεκουράσεις το σώμα σου και το μυαλό σου. Πριν ξαπλώσεις λοιπόν, χαλάρωσε, διάβασε κάποιο βιβλίο ή κάνε yoga.

3) Απέφυγε τη χρήση ηλεκτρονικών συσκευών (λ.χ. smartphone, tablet, laptop) προτού κοιμηθείς

To μπλε φως των ηλεκτρονικών συσκευών μειώνει τη μελατονίνη που παράγεται από το σώμα, η οποία είναι χρήσιμη για να επέλθει ο ύπνος.

4) Μη κοιμάσαι μέσα στην ημέρα

Είναι λογικό, όταν δεν κοιμόμαστε επαρκώς τη νύχτα, να νιώθουμε την ανάγκη να κοιμηθούμε μέσα στην ημέρα. Παρόλα αυτά, μας βοηθά να μη μπαίνουμε σε βαθύ ύπνο, αλλά να κοιμόμαστε μόνο 15’-20’ (power nap), ίσα ίσα να γεμίζουμε τις μπαταρίες μας.

5) Χρησιμοποίησε το κρεβάτι σου μόνο για ύπνο

Μη βλέπεις τηλεόραση, τρως ή κάνεις άλλες δραστηριότητες που μπορείς να κάνεις και σε άλλο χώρο, στο κρεβάτι. Είναι σημαντικό να συνδέουμε το κρεβάτι μόνο με τον ύπνο.

Αυτά είναι κάποια απλά tips που μπορεί κανείς να εφαρμόσει και μόνος του. Ωστόσο, ο ύπνος είναι μια σύνθετη κατάσταση που πολλές φορές χρειάζεται περαιτέρω καθοδήγηση από κάποιον εξειδικευμένο ειδικό για προβλήματα ύπνου.

Κοιμήσου καλά. Ζήσε καλύτερα.

ΜΑΙΡΗ ΝΤΑΦΟΥΛΗ
ΜΑΙΡΗ ΝΤΑΦΟΥΛΗ

ΚΛΙΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ

Η Μαίρη Ζ. Νταφούλη είναι Κλινική Ψυχολόγος (Α.Π.Θ.), πιστοποιημένη Γνωστική Συμπεριφορική Ψυχοθεραπεύτρια (EABCT) με Μεταπτυχιακές Σπουδές στην Ιατρική του Ύπνου (MSc) και υποψήφια Διδάκτωρ του University of Bern. Παράλληλα, είναι επιστημονική συνεργάτιδα της A’Ψυχιατρικής Κλινικής του Αιγινήτειου Νοσοκομείου και συνεργάτιδα στο Εργαστήριο Ύπνου, του Νοσοκομείου Ερρίκος Ντυνάν HC. Διατηρεί το ιδιωτικό της γραφείο σε Αθήνα και Λάρισα.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.