Οι αλλαγές στον αλγόριθμο του Instagram

Nέες λειτουργίες έρχονται το 2021

Τα τελευταία χρόνια η πλατφόρμα του Instagram αλλάζει συστηματικά τις εσωτερικές ρυθμίσεις της, τα terms of use & privacy και φυσικά τον γνωστό σε όλους μας αλγόριθμο.

Σίγουρα είδες πέρυσι πολλές από τις αγαπημένες σου influencers να αναζητούν likes αλλά και comments κι αυτό γιατί με την αλλαγή του αλγορίθμου του Instagram και την προσπάθεια να βρεθούν ψεύτικα και ανενεργά προφίλ, είχε σημασία το να κάνεις like και comment στο content που σου αρέσει ώστε ο αλγόριθμος να το «ανεβάσει» πιο πάνω και να το δει περισσότερος κόσμος.

Μπορεί ακόμα να παρατήρησες και μια μικρή πτώση σε likes ακόμα και στο δικό σου προφίλ και γι’αυτό φταίει ο αλγόριθμος αλλά και οι followers σου που πρέπει να γίνουν περισσότερο engaged στο content σου.

Τι αλλάζει όμως στον αλγόριθμο του Instagram για το 2021; Αν πίστευες ότι την γλιτώσαμε, κακώς, γιατί παρακάτω θα διαβάσεις τι αλλάζει αυτή τη χρονιά στη διάσημη πλατφόρμα αλλά και πώς θα καταλάβεις αν κάτι πάει λάθος.

Interest: Η ροή πλέον στο Instagram δεν βασίζεται μόνο στους λογαριασμούς που ακολουθείς, αλλά και στους λογαριασμούς και τους τύπους αναρτήσεων που παρακολουθείς και κάνεις like. Όσο περισσότερο πιστεύει ο αλγόριθμος του Instagram ότι θα σου αρέσει ένας συγκεκριμένος τύπος ανάρτησης, τόσο συχνότερα θα εμφανίζεται στην home page σου και στην αναζήτηση σου σαν «προτεινόμενα για να ακολουθήσεις».

Η αλληλεπίδραση παίζει πολύ σημαντικό ρόλο κι αυτός είναι ο λόγος που η συστηματική παρουσία σου στην εφαρμογή είναι σημαντική και θα «ανεβάσει» το προφίλ σου δίνοντας έτσι στο κοινό σου περισσότερες ευκαιρίες να αλληλεπιδράσει με το περιεχόμενό σου.

Engagement: Ο αλγόριθμος δίνει προτεραιότητα σε αναρτήσεις από φίλους, συγγενείς και λογαριασμούς που σε ενδιαφέρουν. Έτσι, προκειμένου το Instagram να σου δείξει αυτό που πραγματικά θέλεις, ο αλγόριθμος του χρησιμοποιεί τις αλληλεπιδράσεις σου -likes, reactions, πόση ώρα ξοδεύεις σε ένα scroll- σαν φίλτρο για τους λογαριασμούς που θέλεις να παρακολουθείς συνεχώς. Ο Thomas Dimson, software engineer στο Instagram, μοιράστηκε πρόσφατα τον τρόπο που η  ψηφιακή πλατφόρμα θα μπορούσε θεωρητικά να καταλάβει ποιοι χρήστες σε ενδιαφέρουν περισσότερο, με βάση τον τρόπο που χρησιμοποιείς την εφαρμογή:

1. Άτομα των οποίων το περιεχόμενο σου αρέσει
2. Άτομα που στέλνεις μηνύματα
3. Άτομα που αναζητάς
4. Άτομα που γνωρίζεις στην πραγματική ζωή

Το Instagram προσπαθεί να υπολογίσει το engagement σου μόλις ακολουθήσεις κάποιον, γι’αυτό και παίζει ρόλο το να κάνεις like σε δημοσιεύσεις που σου αρέσουν, παρακολουθώντας έτσι τα ενδιαφέροντα σου ώστε να σου δώσει κι άλλη παρόμοια πληροφορία.

Old & New photos: Ο αλγόριθμος δίνει προσοχή και στο πόσο καιρό πριν δημοσιεύτηκε η φωτογραφία σου. Το Instagram ενδιαφέρεται για το πότε δημοσιεύτηκε, γιατί πάντα θέλει να σου προσφέρει τις πιο πρόσφατες και ενδιαφέρουσες για σένα αναρτήσεις.

Daily Use: Πόσο συχνά χρησιμοποιείς την εφαρμογή του Instagram; Αν είσαι συχνός χρήστης, θα δεις ένα πιο χρονολογικό feed αφού το Instagram σου δείχνει ό,τι νεότερο. Σε αυτό το σημείο παίζει σημαντικό ρόλο το πόσο συχνά κάνεις κι εσύ αναρτήσεις και stories, καθώς το να παρακολουθείς μόνο και να κάνεις reactions δεν βοηθά την εξέλιξη του προφίλ σου.

Following/Followers: Ναι, παίζει σημαντικό ρόλο το πόσους ακολουθείς γιατί έτσι, ναι μεν θα βλέπεις περισσότερα posts και θα έχεις περισσότερες επιλογές, αλλά πιθανότατα δε θα δεις όλες τις αναρτήσεις από κάθε λογαριασμό. Για καλύτερη digital παρουσία και καλύτερο engagement θα είναι σωστό να αφαιρέσεις τους ανενεργούς ή fake ακόλουθους ενώ αν ένα μεγάλο ποσοστό των ακόλουθών σου είναι ανενεργό, θα μπορούσαν να κάνουν περισσότερο κακό παρά καλό για την αλγοριθμική κατάταξη του λογαριασμού σου. Για να αναβαθμίσεις κάπως το προφίλ σου και να δουν περισσότεροι το content σου, κάνε stories και θα δεις την επισκεψιμότητα να ανεβαίνει σταδιακά.

Ακολουθήστε το YourTipster.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τα νεότερα του lifestyle κόσμου.

ΕΛΕΝΑ ΒΑΦΕΙΑΔΗ
ΕΛΕΝΑ ΒΑΦΕΙΑΔΗ

Beauty Editor

Έχει συνεργαστεί με μεγάλα brands ομορφιάς ενώ έχει περάσει και από τον χώρο του PR/Branding & Εvents Management. Λατρεύει τις ωραίες εικόνες, ταξιδεύει πολύ συχνά για να εμπνέεται και είναι απόλυτα beauty junkie.

No Comments Yet

Comments are closed