Ποιος καταναλωτής θα άλλαζε την κόκα κόλα, την Nutella, τα McDonalds και τους λοιπούς κολοσσούς που έχουν καταφέρει να συνδέσουν άρρηκτα το όνομα της εταιρείας τους με το προϊόν που πουλάνε; Δεν είναι συχνό, αλλά συμβαίνει, και υπάρχουν ελληνικές εταιρείες-παραδείγματα που το προσπάθησαν, και κατάφεραν να σταθούν επάξια όχι μόνο εντός της χώρας, αλλά και στην παγκόσμια αγορά. Σας τις παρουσιάζουμε παρακάτω.

Είναι πράγματι πολύ δύσκολο να τα βάζεις με τον Γολιάθ, ιδίως όταν είσαι ο Δαυίδ. Και ενώ η προσπάθεια μετράει, το σχεδόν ακατόρθωτο είναι να κερδίσεις τον πολύ μεγαλύτερο σου αντίπαλο στη μάχη του ανταγωνισμού. Πόσο δύσκολο είναι άραγε, ειδικά στην χώρα μας, μια ελληνική εταιρεία να ανταγωνιστεί στα ίσια ένα παγκόσμιο προϊόν, και να κερδίσει τη μάχη;

Merenda Παυλίδης

Το αιώνιο δίλημμα. Nutella ή Merenda? Ακόμα και σήμερα, και ενώ όλοι μας μεγαλώσαμε έχοντας και τις 2 επιλογές, είναι αδύνατον να διαλέξεις. Για να φτάσουμε όμως σε αυτό το σημείο, κάποιος έκανε πολύ καλά τη δουλειά του. Ο λόγος για την Merenda του Παυλίδη, που αποτελεί τον μεγαλύτερο ανταγωνιστή της Nutella στην Ελλάδα.

Ήταν πράγματι τρομερά δύσκολο να βρεθεί ένα ελληνικό προϊόν που θα συνδεόταν τόσο άρρηκτα με τον Έλληνα καταναλωτή, ώστε όταν έφτασε η ώρα να ανταγωνιστεί την επίσης γνωστή, νόστιμη και παγκόσμια Nutella, να αντέξει το βάρος και να μην καταρρεύσει. Οι λίγο παλιότεροι άλλωστε έχουν συνδέσει την μερέντα με τις παιδικές τους μνήμες, καθώς τις δεκαετίες του 80’ και του 90’ δεν υπήρχε γιαγιά ή μαμά που να μην ετοιμάζει στα βλαστάρια της μερέντα σε ψωμί για πρωινό ή απογευματινό σνακ. Το συναίσθημα δεν νικιέται εύκολα, το ίδιο και η merenda σε φρέσκο ψωμί. Αν σου άνοιξε η όρεξη για Merenda σε ψωμί, θα τη βρεις στα My Market σε προσφορά. Ψωμί μην ξεχάσεις, ζεστό και φρέσκο!

Goody’s

Πόσα παιδικά πάρτι, πόσα μπέργκερ, cheeky’s, σαλάτες και κλαμπ σάντουιτς έχουμε φάει άραγε από τα Goody’s. Όλοι μας τα έχουμε συνδέσει με την παιδική και γενικά νεανική μας ηλικία, καθώς εκεί «φάγαμε» την καλύτερη τζανκίλα της εποχής. Στην περίπτωση των Goody’s ή ελληνιστί Γκούντις, δεν υπήρξε ποτέ πραγματικό δίλημμα. Ο παγκόσμιος και πραγματικά ανίκητος αντίπαλος τους, τα McDonalds, στην Ελλάδα υπέστη την απόλυτη πανωλεθρία.

Άλλωστε, πολύ πιθανόν να θυμάστε πως για αρκετά χρόνια τα McDonalds είχαν σχεδόν αποσυρθεί από την ελληνική αγορά, κλείνοντας σχεδόν όλα τα καταστήματα τους στην χώρα, καθώς ήταν τρομερά ζημιογόνα, ακριβώς λόγω του ελληνικού ανταγωνιστή τους.

Τα χρόνια πέρασαν, τα Goody’s άλλαξαν και πλέον σε αυτή τη μάχη δεν υπάρχει ξεκάθαρος νικητής, όμως για σχεδόν 2 δεκαετίες τα Goody’s κατάφεραν κάτι που δεν κατάφερε καμία άλλη τοπική αλυσίδα fast food στον πλανήτη. Να πετάξει έξω από το παιχνίδι το μεγαλύτερο fast food brand που γνώρισε αυτός ο κόσμος. Και επειδή οι παλιές αγάπες πάνε στον παράδεισο, εμείς σε σκεφτήκαμε. Αν θες να παραγγείλεις ένα ξεγυρισμένο μπέργκερ, μπορείς να το κάνεις εδώ.

Green Cola

Κι όμως, είναι ελληνική! Η Green Cola μπήκε στη ζωή του Έλληνα το 2012 και μέσα σε μια τριετία είχε καταφέρει να γίνει πανελληνίως γνωστή. Μια ελληνική, ελληνικότατη κόλα, χωρίς ζάχαρη και με φυσικές γλυκαντικές ουσίες, και με πραγματικά φανταστική γεύση. Όμως πως να τα βάλει κανείς με τον γίγαντα των γιγάντων, την εταιρεία που έδωσε στον Άγιο Βασίλη την παγκοσμίως αποδεκτή μορφή του;

Το success story της Green Cola ήταν τόσο μεγάλο, που πολλοί θεώρησαν (και κάποιοι ακόμα θεωρούν) ότι ήταν προϊόν της γνωστής και μη εξαιρετέας Coca Cola. Βέβαια, είναι αδύνατο να κερδίσεις την Coca Cola, αλλά η Green Cola τα κατάφερε μια χαρά. Μπόρεσε να επιβιώσει και να μεγαλουργήσει στην ελληνική αγορά, χωρίς να γίνει μια ακόμα γραφική άγευστη εναλλακτική της coca cola, και έφτασε να εξάγεται σε 22 χώρες του κόσμου και να επεκτείνεται συνεχώς.

Το ότι δεν παχαίνει, παράγεται κυρίως από φυσικά συστατικά, και φυσικά έχει τρομερή γεύση έπαιξαν βασικό ρόλο στο να βρεθεί εκεί που βρίσκεται σήμερα. Αν δίψασες και θες να πιείς κάτι γευστικό και ελληνικό χωρίς τύψεις, θα την βρεις σχεδόν τζάμπα στις Γαλαξίας προσφορές.

Korres

Όταν μιλάμε για ελληνικό success story, πραγματικά το πρώτο όνομα που θα πρέπει να μας έρχεται στο μυαλό είναι αυτό της Korres, της παγκόσμιας εταιρείας/φαινόμενο που δημιούργησε ένας φαρμακοποιός από το Παγκράτι, ο Γιώργος Κορρές. Σωστά ακούσατε, η Korres είναι ελληνική, ελληνικότατη, και η μάχη που έδωσε με τους ξένους γίγαντες της γυναικείας ομορφιάς ο ιδρυτής της Γιώργος Κορρές, τον έβγαλε πραγματικά νικητή.

Η Korres δημιουργήθηκε το 1996 από τον ιδιοκτήτη του πρώτου ομοιοπαθητικού φαρμακείου της χώρας, και έμελλε να γίνει η πολυεθνική που όλοι γνωρίζουμε σήμερα. O Γιώργος Κορρές έβαλε σε μπουκαλάκια τις ευεργετικές ιδιότητες των βοτάνων και ήταν καταδικασμένος να πετύχει.

Η Korres κατάφερε να κυριαρχήσει στην ελληνική αγορά και να αφήσει πίσω της στην κούρσα της ομορφιάς μεγαθήρια βεληνεκούς Estee Lauder, Clinique, Yves Saint Laurent. Πλέον εξάγεται σε 30 χώρες, ενώ έχει περισσότερα από 7.000 σημεία διάθεσης στην Ελλάδα. Τα προϊόντα της Korres θα τα βρεις εδώ σε προσφορές που φτάνουν το 50%.

Υπάρχουν λοιπόν παραδείγματα που αποδεικνύουν ότι η μικρή μας Ελλάδα μπορεί να τα βάλει με τους μεγάλους, να καινοτομεί και να πετυχαίνει, καθώς οι Έλληνες είναι πάντα διατεθειμένοι να βάλουν στο καλάθι τους του καλό ελληνικό προϊόν έναντι του γνωστού γαλλικού ή αμερικανικού.

Ακολουθήστε το YourTipster.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τα νεότερα του lifestyle κόσμου.