Όπως είχε πει η Blair Waldorf: «Η μόδα είναι η πιο δυνατή τέχνη που υπάρχει. Είναι κίνημα, σχέδιο και αρχιτεκτονική σε ένα. Δείχνει στον κόσμο ποιοι είμαστε και ποιοι θέλουμε να γίνουμε».

Κατά καιρούς, τόσο η μικρή όσο και η μεγάλη οθόνη μας γεμίζει με χρώματα, κάθε είδους υφάσματα και πρωτοποριακούς συνδυασμούς. Συχνά παρακολουθούμε ηθοποιούς που ενσαρκώνουν καθημερινούς ανθρώπους να πορεύονται στην καθημερινότητά τους φορώντας ρούχα υψηλής ραπτικής ή τουλάχιστον έχοντας πάθος με αυτά.

Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και στην καινούρια σειρά του Netflix, Emily in Paris, στην οποία η πρωταγωνίστρια μετακομίζει από το Σικάγο στην «Πόλη του Φωτός» για να αναλάβει το τμήμα marketing μέσω των social media μίας εταιρίας και των πελατών της. Από την πρώτη στιγμή που φτάνει στο Παρίσι, η Emily χαρίζει συνεχόμενες στιγμές προτάσεων μόδας, που ταυτόχρονα αποτελούν και φόρο τιμής σε στυλιστικά είδωλα του παρελθόντος.

Όπως αποκάλυψε η στυλίστρια της σειράς, Patricia Field, η στιγμή που η Emily είναι καλεσμένη σε βραδινή δεξίωση στο δεύτερο επεισόδιο, φορώντας ένα μαύρο top Alexandre Vauthier, μία tutu μαύρη φούστα και Louboutin παπούτσια με φόντο τον Πύργο του Άιφελ, αποτελεί μία ξεκάθαρη αναφορά στη θρυλική Carrie Bradshaw και το επεισόδιο “An american girl in Paris”.

Επίσης, η δεύτερη total black επιλογή της πρωταγωνίστριας και τα σπάνια πιασμένα μαλλιά της στη σειρά, καθώς πήγαινε να παρακολουθήσει τη Λίμνη των Κύκνων, θυμίζουν απόλυτα την κομψότητα με την οποία παρουσιαζόταν στις ταινίες της η Audrey Hepburn.

Παράλληλα σε όλα τα επεισόδια του κύκλου βλέπουμε τη Lily Collins να υιοθετεί το παριζιάνικο στυλ φορώντας φουλάρια ή καπέλα, διατηρώντας όμως και στοιχεία από την Αμερικάνικη καταγωγής της.

Στο Παρίσι βέβαια, έστω και για λίγα επεισόδια, είχαν βρεθεί οι Blair Waldorf και Serena Van Der Woodsen, που στοιχειοθέτησαν, όχι μόνο τηλεοπτικά, τη μόδα από το 2007 και για τα επόμενα έξι χρόνια. Η Serena αποτέλεσε το απόλυτο it girl της Νέας Υόρκης, με κύρια επιρροή το στυλ της Kate Moss, που ήδη από τα σχολικά της χρόνια δε δίσταζε να πειραματίζεται με το στυλ της καταρρίπτοντας τους κανόνες που επιβάλλονταν ενίοτε. Συχνά έκανε δικές τις μετατροπές στη σχολική στολή φορώντας ατίθασα τη γραβάτα της, επιλέγοντας πιο κοντές φούστες, ακόμα και μετατρέποντας το καπέλο της τιβένου σε αξεσουάρ. Από την άλλη, η Blair ακολουθούσε πιο κλασικούς ενδυματολογικούς κώδικες, όπως οι Audrey Hepburn και Anna Wintour, με στενά φορέματα και φούστες, παλτό και κάπες, σύνολα Chanel αλλά και τα θρυλικά headpiecies της (στέκες) που αποτελούσαν το «στέμμα» της. Πραγματικό στέμμα βέβαια φόρεσε όταν στέφθηκε prom queen, το οποίο δημιουργήθηκε από το σχεδιαστή κοσμημάτων Siman Tu.

Όσον αφορά τις στιγμές υψηλής ραπτικής και οι δύο πρωταγωνίστριες, δείχνοντας πλήρη εμπιστοσύνη στον σχεδιαστή κοστουμιών της σειράς Eric Daman, επέλεγαν κυρίως μακριές τουαλέτες σε έντονα χρώματα, που θύμιζαν το παλιό Hollywood. Πολλά από τα αξεσουάρ, μάλιστα, όπως τσάντες άξιζαν πάνω από 30 χιλιάδες δολάρια μίας και ήταν Jenny Packham, Oscar de la Renta, ή Dior.

Το αμερικάνικο πείσμα και η έντονη αγάπη για τη μόδα γίνονται έντονα αισθητά και στην ταινία Ο Διάβολος φοράει Prada, στην οποία η Meryl Streep ενσαρκώνει τη σκληρή αρχισυντάκτρια ενός κορυφαίου περιοδικού μόδας (έμπνευση για την οποία έχει αποτελέσει η Anna Wintour) και η Anne Hathaway, που υποδύεται τη νεαρή δημοσιογράφο-δεύτερη βοηθό της. Το στυλιστικό κομμάτι της ταινίας ανέλαβε η Patricia Field, που φέρεται να ξόδεψε περίπου ένα εκατομμύριο δολάρια για το σχεδιασμό των κουστουμιών και των αξεσουάρ. Η Meryl Streep υιοθετεί ένα αυστηρό look σε ίσιες γραμμές καθ’όλη τη διάρκεια της ταινίας ενώ το μεγαλύτερο μέρος της ακριβής γκαρνταρόμπα της, το προσέφερε σε φιλανθρωπίες. Όσον αφορά την Andy Sachs aka Anne Hathaway, η στυλιστική της εξέλιξη κατά τη διάρκεια της ταινίας είναι ραγδαία. Από το κορίτσι της διπλανής πόρτας που δε γνωρίζει πώς να πλασάρει τον εαυτό της, μετατρέπεται σε fashion icon φορώντας σύνολα διάσημων οίκων με χαρακτηριστικές τις δερμάτινες over-the-knee μπότες Chanel και το πράσινο παλτό με λεοπάρ λεπτομέρειες. Αξίζει βέβαια να σημειωθεί ότι η πρώτη βοηθός της Miranda Priestly, Emily, την οποία ενσαρκώνει η Emily Blunt, ήταν ντυμένη σε όλη την ταινία με ρούχα της Vivienne Westwood ενώ εμφάνιση ως φίλη της έκανε και η Gisele.

Το πνεύμα της Vogue είναι εμποτισμένο και στην ταινία Ocean’s 8 με ένα a-list cast που θέτει ως στόχο να παρευρεθούν στο Met Gala, την μεγαλύτερη δεξίωση μόδας που συμβαίνει ετησίως, και να κλέψουν ένα Cartier κολιέ αξίας 150 εκατομμυρίων δολαρίων. Η Sandra Bullock σε ολόκληρη την ταινία έχει ένα απλό στυλ και χωρίς έντονα χρώματα, που μπορεί να την τοποθετήσει σε οποιοδήποτε μέρος και να μην αντιληφθεί κανείς ότι κάτι σχεδιάζει. Η στιγμή που ξεχωρίζει είναι η βραδιά του Gala με το Alberta Ferretti φόρεμά της που περιλαμβάνει έντονες χρυσές λεπτομέρειες.

Από την άλλη, η Cate Blanchett ενσαρκώνει ένα χαρακτήρα περισσότερο χίπστερ με στυλιστικές αναφορές στις δεκαετίες του ’70 και ’80, ρούχα επιλέχθηκαν από Burberry μέχρι H&M και με μία σμαραγδί ολόσωμη φόρμα τη μεγάλη βραδιά να κλέβει την παράσταση. Επιπλέον, η Helena Bonham Carter που υποδύεται μια παλιά σχεδιάστρια μόδας, χρειαζόταν ένα πρωτότυπο και extravangant στυλ το οποίο στηρίχτηκε στη διαχρονικότητα της Vivienne Westwood και σε ρούχα όπως αυτά των Comme des Garçons και Yohji Yamamoto. Το λευκό-φλοράλ φόρεμά της στο Met Gala όμως ήταν Dolce & Gabbana.

Σχετικά με την Anne Hathaway, το ενδυματολογικό πρόσωπο που στηρίχθηκαν ήταν η Elizabeth Taylor και οι εμφανίσεις της σε κόκκινα χαλιά. Σε όλη τη διάρκεια του Ocean’s 8 η Hathaway έχει εξαιρετικά προσεγμένη εμφάνιση όπως και στην επίσημη δεξίωση φορώντας ένα στενό φούξια φόρεμα Valentino με την αντίστοιχη κάπα και τα κοσμήματα Cartier. Η Mindy Kaling όμως έχει ένα πιο απλό στυλ στην αρχή της ταινίας, το οποίο αρχίζει να αλλάζει σταδιακά, αφού πειραματίζεται διαρκώς μετά την ένωσή της με τις υπόλοιπες πρωταγωνίστριες. Η χρυσή Naeem Khan τουαλέτα της αποτελεί τη στυλιστική κορυφή της. Το στυλ της Sarah Paulson, που στο μεγαλύτερο μέρος της ταινίας την παρακολουθούμε να εργάζεται ως “μυστική πράκτορας” στη Vogue, έχει αντλήσει στοιχεία από πραγματικές υπαλλήλους του περιοδικού. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και τη βραδιά του Met Gala που φορά μια μαύρη Prada τουαλέτα με τονισμένους ώμους και κανένα αξεσουάρ.

Η Rihanna που υποδύεται μία χάκερ, περνά τον περισσότερο on screen χρόνο της με oversize ρούχα που έχουν επιλεγεί από διάφορα στρατιωτικά καταστήματα και τα μαλλιά της ράστα. Τη βραδιά της δεξίωσης όμως κάνει τη μεγάλη αλλαγή και παρουσιάζεται με ένα κόκκινο στενό Zac Posen φόρεμα, αναδεικνύοντας όλα τα χαρακτηριστικά της. Τέλος η Awkafina εμφανίζεται σε ολόκληρη την ταινία με απλά ρούχα, τζιν και sneakers με εξαίρεση την εμφάνισή της στο Met Gala που πραγματοποιείται με ένα Jonathan Simkhai φόρεμα ειδικά σχεδιασμένο για την ίδια.

Ίσως οι μεγαλύτερες στιγμές μόδας στη μικρή οθόνη να παρέλασαν στα τέλη του ’90 και στις αρχές του 2000, μέσα από το Sex and the City. Οι Carrie, Samantha, Miranda και Charlotte συνεργάστηκαν άψογα με την Patricia Field για τους έξι κύκλους της σειράς και τις δύο ταινίες που ακολούθησαν, παρουσιάζοντας πρωτότυπους στυλιστικούς συνδυασμούς που πρέπει να τους φοράς και όχι να σε φορούν. Οι τέσσερις πρωταγωνίστριες εκπροσώπησαν επάξια τέσσερα διαφορετικά στυλ με τη Charlotte να έχει προσεκτικά εκλεπτυσμένα σύνολα, τη Miranda αυστηρό επαγγελματικό, απενοχοποιώντας τα γυναικεία κοστούμια, τη Samanta κλασικό με έντονα χρώματα και ταυτόχρονα σέξι αλλά και την Carrie που αποτέλεσε το πρόσωπο πάνω στο οποίο έγιναν οι περισσότεροι πειραματισμοί.

Παρακολουθήσαμε την πρωταγωνίστρια της σειράς να ερωτεύεται με τα Manolo Blahnik παπούτσια της, το Carrie κολιέ της, να κυκλοφορεί με ένα λευκό πουκάμισο και μία ζώνη, με τιράντες και τραγιάσκα, με δύο παπούτσια διαφορετικού χρώματος και με σχεδόν όλα τα στυλ μαλλιών, από της ατίθασες ξανθές μπούκλες της, σε ίσια μακριά μαλλιά, κοντό και στη συνέχεια μακρύ καρέ. Και όλα της πήγαιναν!

Από το 1998 μέχρι το 2004 στις τηλεοπτικές οθόνες πέρασαν μέσω της σειράς οίκοι μεταξύ των οποίων Dior, Chanel, Roberto Cavalli, Dolce & Gabbana, Prada, Vivienne Westwood και Versace, ενώ η στυλίσρια έχει δηλώσει πως προσπάθησαν να μη φορεθεί το ίδιο ρούχο δύο φορές. Εξαίρεση αποτελεί το outfit των τίτλων με τη διάσημη φούστα tutu, που εμφανίστηκε και στην πρώτη ταινία, και το John Galliano φόρεμα με print από εφημερίδες για τον οίκο Dior.

Η μόδα τελικά είναι σημαντική στη σύγχρονη πραγματικότητα της τηλεόρασης και του κινηματογράφου, αφού δείχνει κομμάτια της ζωής των πρωταγωνιστών χωρίς να μας τα δείξουν οι ίδιες. Ίσως είναι σημαντική και στη δική μας ζωή για τον ίδιο ακριβώς λόγο και γι’ αυτό επενδύουμε τα χρήματά μας σε αυτή ή όπως καλύτερα το είχε θέσει η Carrie, «Μου αρέσουν τα λεφτά μου εκεί που μπορώ να τα βλέπω. Να κρέμονται στην ντουλάπα μου».

 

Μπες εδώ και βάλε αστεράκι στο YourTipster για να μαθαίνεις τα πάντα πριν απ’ όλους