Κατά τη διάρκεια μιας επιχειρηματικής και οικονομικής κρίσης, παρατηρούνται μεγάλες αλλαγές. Αυτό σημαίνει πως ένας σωστός επιχειρηματικός προγραμματισμός είναι ζωτικής σημασίας για την επιβίωση και την επιτυχία της επιχείρησής σας. Ακόμα και στην περίπτωση που η επιχείρησή σας δεν υφίσταται κάποια κρίση, είναι εύκολο να υποπέσετε σε λάθη που θα αποδειχθούν δαπανηρά γι’ αυτήν.

Αρκετά από τα λάθη αυτά θα έλεγε κανείς ότι είναι συνηθισμένα και ότι παρατηρούνται σε κάθε είδους επιχείρηση. Συγκεντρώσαμε λοιπόν σε μια λίστα τα 7 επιχειρηματικά λάθη που πρέπει να αποφύγετε το 2020, μια αναμφισβήτητα δύσκολη χρονιά για την επιχειρηματικότητα και την οικονομία, και σας την παρουσιάζουμε:

1. Έλλειψη σχεδιασμού

Δημιουργώντας μια εταιρεία στην Ελλάδα, σύμφωνα με τις διατάξεις του Δικαίου Επιχειρήσεων, αποτελεί το πρώτο βήμα. Στη συνέχεια, ακολουθεί ο σχεδιασμός του επιχειρηματικού σας σχεδίου. Θα εκπλαγείτε με το πόσες επιχειρήσεις έχουν τεράστια έλλειψη σχεδιασμού για την οικονομική στρατηγική τους. Οι επιχειρήσεις αυτές δημιουργούν ένα επιχειρηματικό σχέδιο, όταν πραγματικά δεν έχουν άλλη επιλογή. Μη περιμένετε να σχεδιάσετε τη στρατηγική σας όταν θα έχετε αρκετό χρόνο. Ποτέ δε θα τον έχετε. Όσο πιο απασχολημένοι είστε με τις δραστηριότητες της επιχείρησής σας, τόσο περισσότερο θα πρέπει να σχεδιάζετε τις επόμενες κινήσεις σας.

2. Χρήση ενός στατικού πλάνου

Τώρα περισσότερο από ποτέ, πρέπει να σταματήσετε να αντιμετωπίζετε το επιχειρηματικό σας πλάνο ως κάτι το οριστικό και αμετάκλητο. Τα πράγματα μπορεί να αλλάξουν πραγματικά από τη μια μέρα στην άλλη. Ένα επιχειρηματικό πλάνο που είναι ωφέλιμο για την επιχείρησή σας ανανεώνεται και προσαρμόζεται συνεχώς στις νέες ανάγκες που δημιουργούνται.

3. Αδιαφορώντας για τη ρευστότητα

Όλοι γνωρίζουμε πως οι επιχειρήσεις λειτουργούν με τα κέρδη τους, τα οποία προκύπτουν από τις πωλήσεις μείον τα λειτουργικά έξοδά τους. Αρκετοί όμως αγνοούν το γεγονός πως μια επιχείρηση δεν ξοδεύει τα κέρδη της, αλλά τη πραγματική ρευστότητά της. Η κατανόηση των ταμειακών ροών είναι κρίσιμη για κάθε επιχείρηση που θέλει να επιβιώσει σε οποιοδήποτε industry.

4. Αποθαρρύνεστε από τη δημιουργία ενός αποτελεσματικού πλάνου

Το να δημιουργήσετε ένα επιχειρηματικό σχέδιο δεν είναι τόσο δύσκολο όσο μπορεί να νομίζετε. Και σίγουρα δεν χρειάζεστε να γράψετε μια διδακτορική διατριβή για το επιχειρηματικό σας σχέδιο. Μερικές σελίδες αποτελούμενες από λίστες, πίνακες και βασικά στοιχεία, είναι το μόνο που χρειάζεται.

5. Ασαφείς στόχοι

Να θυμάστε ότι ο στόχος οποιουδήποτε σχεδίου είναι η επίτευξη του και αυτό σημαίνει πως πρέπει συνεχώς να παρακολουθείτε τις ενέργειές σας. Χρειάζεστε να θέσετε συγκεκριμένες ημερομηνίες, να ορίσετε αρμοδιότητες, προϋπολογισμούς και ορόσημα.

6. Υιοθετείτε επιχειρηματικά σχέδια άλλων εταιρειών

Κάθε επιχειρηματικό σχέδιο είναι διαφορετικό. Για να πετύχετε τη πολυπόθητη ανάπτυξη για την επιχείρησή σας, πρέπει το σχέδιό σας να είναι προσαρμοσμένο στις δικές της ανάγκες. Είναι ευέλικτα, είναι λεπτομερή και ανανεώσιμα. Το ότι ένα επιχειρηματικό σχέδιο λειτούργησε για μία συγκεκριμένη εταιρεία προώθησης ιστοσελίδων, δε σημαίνει πως θα λειτουργήσει και για τη δική σας, η οποία μπορεί να είναι φερ’ ειπείν ένα δικηγορικό γραφείο.

7. Τηρώντας αυστηρά το πλάνο σας

Σε αντίθεση με τη δημοφιλή πεποίθηση ότι πρέπει να μένετε σταθεροί στο πλάνο και στις απόψεις σας, στη πραγματικότητα, δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Υπάρχουν πάμπολλες περιπτώσεις όπου το αρχικό πλάνο σας δεν είναι ενημερωμένο, αποτελούμενο με τα απαραίτητα βήματα και είναι με λίγα λόγια αναποτελεσματικό. Θυμηθείτε πως το να έχετε ένα πλάνο δεν σημαίνει πως απλώς μειώνετε τις επιλογές σας ή την ευελιξία σας.